NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-04-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-04-10
Skrivet av: Annki Roos skrivet 2005-04-10, 23:00
Jösses Micha?l, jag har, fortfarande, inte sagt att en persons ålder har relevans för styrkan i hennes argumentation. Så det Micha?l, tänker jag inte leta efter, däremot att man får en annan kunskap ju äldre man blir, det har jag sagt och det tänker jag leta efter.
 
Anders, jag blir inte ett dugg förgrymmad om du eller någon anna skulle kalla mig tant. Tjej var det nog ett tag sedan jag var, eller hur? Sen att det finns de som vill bli kallade tjejer fast än de för länge sedan passerat det stadiet, ja det får stå för dem.  
 
Bo,att Albert Einstein publicerade sina arbeten vid 26 års ålder, eller att William Pitt blev premiärminister vid 24 års ålder, hindrar väl inte att de fortfarande var unga och hade mycket kvar att lära? Jag har inte sagt att man är dum i huvudet bara för att man är ung och klok bara för att man är gammal. Jag har heller inte ifrågasatt Micha?ls kompetens rent intellektuellt. Tvärtom har jag sagt att han verkar vara väldigt skärpt och ha huvudet på skaft. Men se, det har jag inte sett en enda kommentar eller fråga om. Knepigt.
 
Fast egentligen, vad gör allt detta om hundra år (som jag brukar säga). Då är i alla fall inte jag här och är väl ganska så bortglömd. Liksom mina åsikter.