NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-04-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-04-10
Skrivet av: Eivor Andersson (Ema) skrivet 2005-04-10, 16:42
Med anledning av rubriken, vill jag gärna kommentera ordet snyltare, vilket är likvärdigt med parasiter.
 
Skulle jag som nytillkommen läsare av Anbytarforum och läsa kolumnisten Eva Dahlbergs inlägg om (som jag uppfattar det) alla dessa gratisåkande snyltare, så skulle jag direkt vända i dörren.
 
Jag tror inte att man avsåg att Anbytarforum skulle vara en uppfostringsanstalt eller endast en vägledare in i släktforskningen, utan ett sätt för människor att diskutera sina släkter och anor.
Samt att kanske få lite hjälp att hitta rätt.
 
Det finns också en annan aspekt på det hela och det är att många kanske vill ha kontakt med andra med samma intresse om ingen i omgivningen är intresserad av släktforskning. Det är den sociala biten.  
Det kan ju ha varit det Eva menade, när inlägget var utformat som en kontaktannons, men det kan ju tolkas på olika sätt.
 
Jag anser i allafall att man sågar av grenen man sitter på , om man dels utdömer CD-skivorna och dels de som frågar för mycket.
Utan frågare och svarare finns det inget Anbytarforum och Släktforskarförbundet fick inte samma möjlighet att nå ut till folk.
 
Hälsningar Eivor