NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-11-07

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-11-07
Skrivet av: Kaj Janzon skrivet 2003-11-07, 10:01
Jorge Lintrup ser ljus i mörkret och känner vibbar om framtiden. Jag själv är inget vidare bra på att uttolka vibbar och äger heller ingen kristallkula. Däremot lider jag av ”dubbelseende”. Jag är nämligen både GF-medlem (Jorge också?) och knuten till SoH:s redaktionsråd. Jag är bl a därför i den privilegierade ställningen att jag känner till betydligt fler fakta om det aktuella fallet än vad som hittills har kommit fram i denna debatt. Kanske är det av den anledningen jag inte riktigt förmår känna samma entusiasm inför framtiden som vibbuttolkarna.
 
Jag tror man ska akta sig för att dra förhastade slutsatser av den ljusglimt Jorge tycker sig se i tunnelns ände. Framför allt tror jag inte att man som GF-medlem bör låta detta sparsamma ljus leda sig till något av evenemangen som Arkivens dag bjuder på, även om den litet olämpligt råkar infalla på samma dag som GF:s årsmöte. Det är inte lite 'råkande' i denna händelsekedja .
 
Jag behöver inga vibbar för att inse att det på GF:s årsmöte kommer att avges förklaringar som inte alls kan återfinnas i texterna ovan. Det är därför viktigt att den som tänkt gå till årsmötet inte avstår från detta nu med känslan av att ‘nu är det klart, SoH är räddat'. Riktigt så enkelt är det inte.
 
De som kan sin historia har för övrigt säkert noterat att GF:s höstmöte äger rum på årsdagen för Stockholms blodbad.