NULL Skriv ut sidan - Släkthistoriskt Forum

Anbytarforum

Titel: Släkthistoriskt Forum
Skrivet av: Hans Egeskog skrivet 2005-03-16, 11:18
Hej Niclas, Martin, Kurt och övriga intresserade
 
Ansvaret för att Kurts artikel infördes är naturligtvis helt och hållet mitt. Jag fick den innan Ulf Sundbergs bok hade kommit ut, men den blev av olika skäl liggande en tid. Men trots att den av Kurt efterlysta sammanställningen av utomäktenskapliga barnbarn till Gustav I fått en plats i litteraturen genom Ulf Sundbergs försorg, bedömde jag ämnet som så intressant att Kurt Hultgrens sammanställning ändå hade en plats i Forum.  Inte minst diskussionerna här på Anbytarforum speglar väl att intresse för de här frågorna finns.
 
Eftersom jag själv inte har tillräcklig kunskap i medeltidsgenealogi borde jag naturligtvis, vilket påpekats för mig från annat håll, ha låtit någon på området kunnig person gå igenom artikeln och lämna kompletteringar, alternativt avrått från publicering. Den lärdomen tar jag med mig inför fortsättningen. Men nu är skadan redan skedd och jag vill gärna rätta till vad som går att rätta till.
 
Därför vore det, som Kurt påpekat, önskvärt om någon med medeltidsgenealogiska kvalifikationer såg sig manad att komplettera och rätta de felaktigheter som förekommer i den här diskuterade artikeln i senaste numret av Släkthistoriskt Forum. Jag skulle med glädje ta emot en sådan kompletterande artikel i tidningen.
 
Mvh,
Hans Egeskog