NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-25

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-25
Skrivet av: Ted Rosvall skrivet 2004-10-23, 22:48
Anders, förlåt om jag frågar, men har du verkligen klart för dig vad ordet RÄTTSHAVERIST betyder? Det har ingenting med kriminalitet eller ohederlighet att göra utan skall förstås sålunda: ÖVERDRIVET STARKT BEGÄR ATT ALLTID FÅ RÄTT (Norstedts svenska ordbok). Jag har därför svårt att förstå varför du upprörs så av att jag har använt just detta ord i mitt senaste veckobrev. Som jag ser det är det en tämligen adekvat beskrivning av många debattörer under avdelningen Ordet är fritt. Det kanske ligger i sakens natur; Den som tycker om att debattera tycker också om att få rätt.  
 
Du menar att mina veckobrev är onyanserade, och det får du naturligtvis tycka. Jag brukar annars anstränga mig för att belysa olika frågor ur olika synvinklar (så även i det senaste veckobrevet), och det är sällan jag tar till storsläggan. Någon gång är det dock befogat, men även vid sådana tillfällen försöker jag förklara mina ställningstaganden och hur jag har kommit fram till dem. Aldrig att jag bara dundrar, svär och fräser, vilket skulle kunna anses vara onyanserat.
 
Jag förstår ärligt talat inte hur du kan mena att mina veckobrev skulle vara så utmanande eller otidiga att man kan börja prata om nödfall och om att förändra vad som står där.  
 
F.ö. är Ordet fortfarande fritt i dessa spalter, och vem som helst är välkommen att diskutera mina veckobrev eller kritisera mig för mina formuleringar. Även rättshaverister!
 
Mvh
TED