NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-18

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-18
Skrivet av: Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter) skrivet 2004-10-18, 17:52
Nu slog detta lite snett och maffiapratet kom fram, dock i ny skepnad. Jag kan förstå att man reagerar, förmodligen borde vi väl ha annonserat en nedstängning med åtminstone en veckas varsel - men du blev det som det blev..
 
Vill bara på en gång säga att jag inte behövts köras över av någon; allt 'maffiaprat' på sista tiden har helt klart dämpat lusten för det lite friare pratet även från min sida. En allmän skärpning av ton och innehåll är det många som legat på mig om (även om just de förstås inte synts i friare debatter) - och jag tror det är absolut nödvändigt för att inte Anbytarforum skall bli helt utan ramar.
 
 Dessutom var väl lösningen med en chat i själva formuet en liten nödlösning som jag aldrig var helt glad åt (även om jag snickrade ihop det så det skulle se lite bra ut också.)
Just detta om en chats varande eller icke har jag skrivit lite om även här (http://aforum.genealogi.se/discus/messages/268/61512.html?1098107056#POST405545) idag.
 
Det var lite från mig - säkert kan man orda mer, men nu var det dags för annat..
 
--------------------
 
Anders kom emellan med ett inlägg som jag tycker var mycket bra; många har ju velat haft möjligheten att dela upp kantstött i flera trådar; just detta finns redan på 'Verandan' i Peter Funkes regi t.ex..
Dessutom är det helt korrekt att chatbeteendet sprider sig - och liknelsen med att man inte får fika i forskarsalen är inte mycket att orda om..