NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-18

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-18
Skrivet av: Jan-Christer Strahlert skrivet 2004-10-18, 17:18
Som jag ser forskning är det både ock samt ock(så).
När jag inte kommer vidare genom frågor och svar måste jag ta ett litet break. Så fungerar det hemma. Stångar vi oss blodiga med Andreas Nilsson som finns nämnd som arving i bou men inte i övriga källor, måste vi söka oss in på nya banor och spår. Så uppfattade jag Kantstött Porslin. En avdelning där vi kunde stötta o blötta saker och tankar. Sedan kom vi på hur vi skulle lösa Andreas och hans anfäder. Lite snack mellan stolarna på lagom nivå, lite möjlighet till Aha-upplevelser. Inget av det ena eller andra förtar det andra. Är människan social och kan resonera om mer än det mest primära så fungerar även det primära (forskningen?).
Jag förmodar att det finns människor bakom namnen i inläggen !? Jag har lärt känna henne/honom kanske lite bättre i KP, samt att detta har kanske tillfört något. Vad var det som var så farligt i denna gruppen så att det var nödvändigt att stänga den?. Teds vitbok i sista(?) inlägget köper jag inte helt av. Vi är några som har skrivit under den vinjetten och jag förstår inte fullt ut vad du menar Ted. Släktforskning är snävt (egna släkten), hembygdsforskning är lite bredare, medan forskning är roligast (?) I det sistnämnda tycker jag att det är viktigt att få mera kunskap, skapa relationer med likasinnade, samt vara social med likasinnade. Så uppfattade jag Kantstött porslin, rätta mig om jag har fel, jag är bara en glad forskare som försöker få ut budskapet samt knyta kontakter.
Hälsningar från forskarstugan o Jan-Christer