NULL Skriv ut sidan - Nya CD-skivor på gång?

Anbytarforum

Titel: Nya CD-skivor på gång?
Skrivet av: Eva Cumner skrivet 2005-05-29, 06:27
Jag baxnar!
 
Med vilken rätt kan Ted utgå ifrån att jag kom till Gotland för att prata om anmälningen till datainspektionen som jag gjort som privatperson? Hade det inte varit mera just att ta kontakt med mig om saken innan konferensen för att klara ut detta? Istället väljer han att klämma åt oss på det sätt han gjorde. Jag valde att inget säga på konferensen då det sannerligen inte fanns någon anledning att kommentera ett ärende som fortfarande var under utredning!
 
Jag och Christian var utsedda av Blekinge släktforskarförening som deras ombud för att framföra lite frågor och åsikter från föreningen och hade inga intentioner som helst att diskutera saker vi gjort som privatpersoner.  
 
Det första som möter oss är denna provokation i kuvertet alla deltagare fick, som innehöll detta veckobrev. En av ledamöterna kom fram till oss och frågade om vi bett att detta skulle tas upp på konferensen - vilket vi verkligen inte hade!
 
Jag har aldrig varit med om maken under de 40 år jag har varit verksam inom  föreningslivet.
 
Hur ska ett ombud någonsin våga uttrycka en avvikande mening om man blir bemött på detta sätt?!  
 
Är detta demokrati?
 
Eva Cumner