NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-08-18

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-08-18
Skrivet av: Jan Ek skrivet 2003-02-02, 20:18
Ted,
 
Det verkar som ett mycket klokt beslut. Kvalitet bör alltid vara nummer ett. Till skillnad från kommersiella aktörer inom släktforskningen har vi säkert tid att vänta på en bättre produkt.
 
Men så var det det egoistiska perspektivet då, har jag tid att vänta? :-)
 
Nu kanske jag ber om det omöjliga, men eftersom vi nu säkert vet att Sveriges Dödbok kommer i en ny mycket bättre version än nuvarande, undrar jag:
 
Kunde inte förbundet göra ett specialerbjudande fram till den nya skivan kommer om ett och ett halvt år? Att alla som köper den gamla versionen från och med nu kunde få en kraftig rabatt på version 3 när den kommer? Det ville nog avgöra saken för mig, och säkert många andra.
 
Jag förstår att det finns två hänsyn att ta, dels att inte de som har köpt den gamla den allra senaste tiden känner sig dåligt behandlade. Men om det inte är så många kanske också de kunde få den samma rabatten. Förbundsstyrelsen har siffrorna, och är den enda som kan avgöra den saken. Det andra är hur många CD förbundet har på lager, och hur många man räknar med att sälja fram till den nya kommer. Ett logistiskt problem. Det är ju inte så bra om den helt tar slut i lång tid.
 
Observera att jag inte ber om att få den nya versionen gratis, bara en rabatt som gör det lite mer rimligt att köpa två CD inom ett och ett halvt års tid. Jag tycker oavsett att det vore lite omoraliskt att sälja den gamla CDn i tiden strax innan den nya kommer till fullt pris. Mitt förslag är bara att man gör något nu, och kanske ökar försäljningen fram till lanseringen.
 
Synpunkter?