NULL Skriv ut sidan - Insändare?

Anbytarforum

Titel: Insändare?
Skrivet av: Kaj Andersson skrivet 2007-01-22, 00:24
Hej Michael!
Du har helt rätt i att det är stämman som borde agera om det finns oklarheter eller brister i styrelsens handläggning av ekonomin. Det kan knappast styrelsen kritiseras för. Det är väl också ungefär innebörden av det jag skrev ovan.
 
Jag är dock fortfarande kritiskt undrande till hur ekonomin kunde gå så käpprätt fel, när det handlar om kostnadsöverskridanden på poster som en styrelse rimligen har stor kontroll över. Och den retoriska frågan om hur stämmans budgetbeslut ska tolkas - är det ett inriktningsbeslut som man enkelt kan avvika från, eller bör en styrelse försöka leva upp till budgetbesluten - den frågan kvarstår.
 
Sen har det ju genomförts en ordförandekonferens före stämman, där förbundsordföranden(?) vädjade om att inte diskutera ekonomin under stämman. Det framgår också av Teds betoning av att inte fokusera siffror och tabeller (eller nåt liknande) som det står i stämmoprotokollet.
 
Utan att granska ombudsförteckningen så utgår jag från att de olika föreningsordförandena också till en betydande del var ombud. Hörsammar de en sådan vädjan, så blir det ingen debatt om ekonomin..
 
Jag gissar att det är möjligt en gång, men knappast två. Har du själv någon bild av hur ekonomin har utvecklats under 2006?
 
Mvh
/Kaj A.