NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-09-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-09-05
Skrivet av: Annki Roos skrivet 2003-09-04, 21:50
Hej,
Jag kan inte förstå det här med att man får allt serverat via t ex internet. Jag själv använer mig mycket av just internet och det är inte alls så att man sätter sig vid ett dukat bord. Det kan ta timmar att hitta en enda person. Sen när man väl hittat personen så fortsätter man leta för att se att det stämmer. Det smidiga med internet är väl att man kan sitta hemma och leta för det är inte alltid så lätt att åka ner till biblioteket(jag har inte biblioteket precis nästgårds). Dessutom så måste man i alla fall kolla vissa saker med mikrokorten så.........vad är det som är så lätt?
 
Det är ju ändå upp till var och en som tar del av uppgifter att kolla om de stämmer. Vi är väl ändå tänkande människor. Vill man inte ta emot för många uppgifter så låt bli, svårare än så är det inte. Jag har lite svårt att förstå det här med gammalt tradionellt sätt. Det ena utesluter ju inte det andra. Är man inte tillräckligt seriös om man använder sig av moderna metoder. Allting utvecklas och det kan faktiskt vara bra också. Dessutom är det väl upp till var och en hur de vill forska, utan att man för den sakens skull ska räknas som mindre seriös. I alla fall jag forskar för att jag tycker det är både intressant och spännande. Jag lägger ner massor med tid till denna min hobby (fast jag ofta använder mig av internet). Jag får, precis som de flesta, duka mitt bord själv, med viss assistans.
Håller med Stefan Simander, kan Finland så kan väl vi, de har en jättefin databas där långtifrån allt är med.
Hälsningar  
Annki