NULL Skriv ut sidan - Hemlig son till Karl XIV Johan?

Anbytarforum

Titel: Hemlig son till Karl XIV Johan?
Skrivet av: Ulf Sawert skrivet 2005-10-26, 16:58
Hej Ralf! Jag tycker det är en mänsklig rättighet att få klarhet vilka som varit ens förfädrer, särskilt om de varit så bemärkta personer som Jean Baptiste! Det är INTE för att han varit Kung över Sverige (och Norge) som driver mig, utan för att han var en så otroligt intressant person! Då vi nu i dessa tider har DNA-tekniken, som öppnar möjligheter att lösa problemen, varför skulle jag inte vilja begagna mig av denna möjlighet!? Om jag varit det minsta osäker ang. denna sak skulle jag inte driva frågan. Nu har jag dock blivit 99% säker och anser att jag har åtminstone rätt att få en ärlig chans att lägga fram mina uppgifter och mitt material för ansvariga myndigheter. Jag får ju inte ens CHANSEN att visa upp mitt material, förstår du Ralf! Återigen...du vet ju själv att det INTE FINNS NÅGRA KONKRETA BEVIS I SÅDANA HÄR FRÅGOR! Man får gå på indicier.
 
Jag är dock mycket nöjd redan med min bevisade släkt, full av Adel och Industrilegender.
 
Jag har en känsla av att många härinne inte riktigt fått klart för sig hur stor Jean Baptiste var!! Det var han som drog upp den vinnande strategin för de allierade arme?rna år 1813 på slottet Traschenberg i Schlesien. Där satt Preussens Kung Willhelm III och den ryska Tsaren Alexander I och andäktigt lyssnade till Jean Baptiste då ha drog upp riktlinjerna! Försök att se denna scen framför er: Hela Europas blickar var vid denna tid riktade på den gänlige, anspråkslöse Advokatsonen från Pau. Han var sedan ytterst nära att sluta som fransk Kejsare efter Napoleon. Den ryske Tsaren var för detta men engelsmännen och den negativa franska opinionen satte stopp för detta. Man skall även ha klart för sig att Jean Baptiste en tid var Napoleons överordnade chef - då han var Krigsminister i två månader 1798. Han var då i princip stormakten frankrikes mäktigaste man! Skulle överhuvudtaget de allierade ha vunnit över Napoleon utan Jean Baptiste! Vem vet...?
 
Vad jag försöker säga är...jämför inte Karl XIV Johan med t ex Gustav V och andra...det går bara inte! Det är som att jämföra allsvenskan i fotboll med div. 5! De spelar i helt olika divisioner. Jean Baptiste har varit med och skrivit världshistoria, det har inga av hans efterkommande ättlingar gjort. Försök förstå!!
 
Vänligen: Ulf.