NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-10
Skrivet av: Leif Gson Nygård skrivet 2005-11-09, 01:04
Instämmer med Lisskulla. Bra inlägg  Lars om Mångkulturåret 2006!  
 
Detta bör Förbundsstyrelsen, som är en klok samling damer och herrar, ta fasta på.
 
Och varför inte (tjuv-)starta Mångkulturåret 2006 med att döpa om rubriken Etniska grupper till den övergripande De fem nationella minoriteterna utan särkilda underrubriker? Därmed pekas inte någon särskild grupp ut i rubrikerna. Dessutom används en benämning som är vedertagen av en statlig utredning. En sådan åtgärd, tillsammans med att Förbundet / Rötterrådet / Redaktör, utser en särskild ämnesansvarig för denna rubrik, borde blidka DI och återföra diskussionen om våra minoriteter till AF, där de hör hemma (och inte i någon avstängd databas för åtkomst hos Släktforskarnas Hus i Sundbyberg! ). Det kan förvisso bli lite rörigt, men bättre det än ingen diskussionen alls.
 
Därutöver tycker jag Kaj Anderssons förslag (från 7/11 kl. 01.05) bör beaktas seriöst av våra företrädare:
 
1)Lagen rår vi inte på, men vi ska tillämpa den på avsett sätt
2)Gör om trädstrukturen så att den inte uppmanar till fel  
3)Låt Anbytarforum vara ett öppet, men modererat forum - kräver kanske förstärkning  
4)Utse en ansvarig utgivare om inte detta är gjort  
5)Utse en personuppgiftsansvarig om inte detta är gjort  
6)Ta hjälp av jurist inför diskussionerna med DI  
 
Och även om jag håller med Stefan Simander om att vi är rätt duktiga på att hålla ordning på oss själva på AF, vill jag trycka på vad även Kaj A. lanserar: forumet kräver förstärkning.  
 
Jag har redan nämnt att det behövs en ämnesansvarig/anbytarvärd, men det behövs ytterligare någon att backa upp Yvonne (som gör ett bra jobb utifrån sina tidsramar)