NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-05
Skrivet av: Kenneth.o.Bergsten skrivet 2005-11-04, 18:54
Hej,  jag är själv resande på mormor,morfar och farfar,farmor sidan och   följer disskusioner och forskandet på mina förfäder med väldigt stort intresse.
Detta är ytterligare ett hån mot vårt folk tycker jag att vad nu syftet kan vara, 1 skydda folk från att visa att det är resandeblod i dom?
Skulle ju vara farligt och hemskt, eller syfte 2,stoppa  den geanologiska forskningen som gått väldigt framåt och som börjar visa våran etniska tillhörighet.
Politiken av myndigheter har alltid vart denne, ni Tattare skall inte komma och tro att ni är något annat en socialt utslagna sveskar! ni SKALL  veta ner på knä, veta hut(släktforskning kan bevisa annat,kanske?)
Vi har genom våran lite annorlunda livssyn,fria försörjningsmetoder vart ett hot mot samhället.
Detta är ytterligare hån mot oss, vi behöver inte några pekfingrar eller skyddsräcken.
Steriotypen ni har om vårt folk är en myt, de flesta familjer har klarat sig bra och lever normalt men ändå lite utanför, det var genom århundranden lika fattigt och djävligt för arbetarfamiljer,Bönder,torpare eller lika bra och fint.
Tack för ordet.