NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-12-11

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-12-11
Skrivet av: Lisa Qviberg skrivet 2003-12-08, 08:06
Margareta Danielsson,  
 
liksom du så antog jag att frågeställaren inte var hemmastadd i Stockholm. Eftersom jag själv inte vet var 6:e Qvarteret i Stockholm ligger så tänkte jag att man kunde göra en chansning och leta efter personen på Söder-, Klara- eller Gamla Stan-skivorna och kanske även databasen över Kungsholmen, och på så sätt klura ut svaret. Men då måste måste jag namnet på personen, och gärna en tidsperiod. Är den 1700-talet som frågeställaren åsyftar så är ju en sökning på skivorna meningslös, men då kan jag ju gå till arkiven istället. Och kanske det även kan vara så - här får de med större kunskaper om Sthlms geografiska historia gärna rätta mig - att det funnits fler 6:e Qvarteret i Sthlm över tid. För att bäst kunna svara på frågan så kan det vara bra att minimera alternativen. Sammanfattningsvis så menar jag alltså att det kan vara lättare för mig att svara på hennes fråga om vart 6:e Qvarteret i Stockholm ligger, om jag har något mer att gå på.  
 
Jag kan bara utgå från mig själv; hade jag fått en sådan uppmaning på en fråga jag hade ställt, så hade jag inte dragit mig för att precisera mig. Det hade inte alls känts påträngande. Jag tycker således inte din liknelse med klocktid och personnr är vidare bra.
 
Vänligen,  
Lisa