NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-07-21

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-07-21
Skrivet av: Rune Edström (Rune) skrivet 2002-07-21, 10:44
Hej
OJ,oj vilka inlägg sen i går. Har äntligen stavat mej genom dom.
Ett litet försök till sammanfattning.
 
1. Några har tydligen kommit till insikt att kanske en del resande måste få skriva anonymt.
Mens andra tycker att det ska registreras under vilken psedonym den skriver, som gör inlägget.
Allt för vara så hålla koll på vem som skriver vad. Tror ju inte att skiten kommer bort för det. Kommer väl alltid att kunna komma anonyma inlägg som Beljoc, en gång i tiden.
 
2. Styggt sagt: Svensken klarar sig inte utan regler. Har han inte dom att hålla i handen å stödja sig på och hänvisa till, blir han vilse i tillvaron. Om inte reglerna följs så ska dom ändras. Helst detaljregler så det täcker allt som kan tänkas bli följden. Annars, hemska tanke, måste ju svensken använda sunt förnuft, eller ännu värre, tänka själv. DET ska helst någon annan göra. Och ta rätt på varför? det blev si å så. Så då finns ju nåt att hänvisa till om nåt gått snett: Ja men reglerna har ju följts.
 
Något ansvar för vad som händer efteråt för den enskilde behöver ju ingen ta. Reglerna har ju följts.
 
Några avsteg från reglerna KAN INTE tänkas.
Om avsteg från reglerna ändå görs, ska redaktörn ytterst noga motivera varför, och ändra dom.
 
3. Vad som hänt förut behövs inte ta någon hänsyn till, det är ju idag som gäller.
Barnen behöver inte ta ansvar för vad föräldrar och släktingar gjort. Men dit tror jag det är lång väg fortfarande, med olika höger- och vänstergrupperingar.
 
4. Trodde i min enfald att vad som hände igår har att göra nåt lite med vad som händer idag.
Att människor även idag blir förföljda på grund av vilken folkgrupp dom tillhör, t. ex., är väl en realitet.
 
5. Att ingen surfar på nätet aktivt för att ta rätt på namn, för vissa kategorier människor köper jag inte.
Varken du eller jag vet vilket specialintresse som t.ex. medlemmarna i Nynazisterna har.
 
Ingen vet vilka namn och register som finns hos grupperna på höger och vänsterkanten. För framtida behov. Gissar att polisen har en annan mening, efter en del attentat mot journalister. Fast journalisten som fick bilen sprängd, hade enligt reglerna skyddad identitet.
 
Tänk DET hade jag ingen aaaning om.  
 
Visst var det nåt liknande som man sa för 70 år sen. Men det kanske sägs på nåt annat sätt idag.
 
Go midda
rune