NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-07-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-07-20
Skrivet av: Anders Berg skrivet 2002-07-20, 16:36
Jag tänker inte ge mig in i denna ordväxling, och uppmanar alla att dra ett streck här. I stället tänkte jag komma med ett konkret förslag.
 
Låt oss respektera att de resande har starka skäl för att ibland vara anonyma. För mig så räcker de förklaringar som har givits här. Det är inte upp till mig att avgöra om de är befogade eller ej, om de anser att skälen finns så måste vi respektera det.
 
Å andra sidan håller jag med Lotta och Anna att även andra kan ha acceptabla skäl att vilja vara anonyma. Mikael Karlssons förslag att alla ska ha registrerade användarnamn skulle vara en möjlighet för den som behöver att ha en anonym identitet att regga en sådan. Anvisningarna bör dock starkt rekommendera att man använder sitt riktiga namn, och det borde framgå om ett namn är en pseudonym eller ett riktigt namn. Det finns ju starka skäl att använda ett riktigt namn, eftersom det sannolikt ökar chansen att få seriösa svar på sina frågor.
 
Det finns andra fördelar med användarnamn, såsom att det kräver lite större insats och seriositet innan man skickar iväg ett inlägg. Själva reggningsproceduren ger också möjlighet att föra fram forumets regler till medlemmen innan ett inlägg postas. Det borde också underlätta för redaktionen att hålla efter övertramp som begås.