NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-03-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-03-05
Skrivet av: Ulf Sawert skrivet 2006-02-27, 13:34
Hej alla! Jag har nu läst in mig på denna sida...först av allt vill jag säga att jag är tacksam för att jag fått vara med här så länge. Det har varit fruktbart för mig att få ett bollplank för mina olika teorier, vare sig det gällt Fale Bure eller Rudolf Walins härkomst. Genom att debattera kommer det alltid fram ny information och nya infallsvinklar. Ja, jag är en en amatör när det gäller släktforskning, därom är vi alla överens MEN...detta behöver inte innebära att jag saknar analytisk förmåga! Därför reagerar även jag när Yvonne så tydligt TAR STÄLLNING i debatten, och hon gör det MOT mig.
 
Hon skriver ju att inget talar för mina teorier och att jag aldrig anger källor, vilket ju är helt fel! Om man noga läser mina inlägg finns det mycket logik i allt vad jag säger, INGEN, absolut INGEN, kan säga med 100% säkerhet att jag har fel!
 
Låt mig bara nämna några FAKTA i målet: det finns två olika vigseldatum, vigseldatumet i vigselboken är BEVISLIGEN inskriven i fel kronologisk ordning. En professionell arkivarie har sagt mig: att hon/han aldrig varit med om ett liknande fall, när det gäller svårigheterna att få fram information angående vigseln. Allt tyder också på att Rudolf kommit till INNAN vigseln. Kära Yvonne...är det detta du menar med: ingenting stödjer Ulfs teorier!?
 
Du skriver: att jag är välkommen tillbaks när jag fått fram källor, men det är ju därför jag är här Yvonne! Jag ber Er om hjälp med detta? Det har redan kommit fram en mängd viktiga fakta i målet tack vare Er - ett av de viktigaste bidragen levererade ju DU själv! Hjälpen är frivillig, jag tvingar ingen att hjälpa mig. Jag kan försäkra dig, Yvonne, att om jag bott i Stockholm skulle jag tillbringa de närmsta månaderna på Riksarkivet, nu bor jag i Sundsvall och har inte råd att åka ned dit för närvarande.  
 
Slutligen: Ni har ju själv konstaterat att släktforskningen är på avtagande, kan då inte sådana här diskussioner som berör såpass viktiga (och kända) personer vara välgörande även för Er, och Er sait? Kanske att denna diskussion följs av journalister och medier över hela landet? Vad vet vi? Om ni dödar alla känsliga och kontroversiella diskussioner, finns då inte risk för att ni dödar också er egen sait på lite längre sikt? Det blir som i Kyrkan...ingen oro får finnas i bänkraderna! Sedan en annan sak: bara för att merparten av alla inlägg görs MOT mig behöver ju inte innebära att alla som läser och följer med i debatten ang. detta är EMOT mig, kom ihåg detta!
 
Vänligen: Ulf.