NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-04
Skrivet av: Lennart Lindström skrivet 2005-06-04, 10:50
Det vanligaste brukar vara, att man måste registrera sig, vilket brukar vara gratis, om man ska skriva ett inlägg, medan alla kan läsa vad alla skrivit, särskilt på de forum som sparar materialet under längre perioder. Motpolen är Tyck-till-om-något-ämne-diskussioner, där man låter anonyma skribenter skriva vad som helst om vad som helst. Flera tidiningar kör ju med detta, där inläggens livslängd räknas i dagar
 
Registreringsuppgifter ska då endast finns hos portalens ägare. Dessa uppgifter får dessutom inte heller läcka ut till annan på Internet enligt portalens säkerhetspolicy. Vad gäller detta forum är jag ännu oklar över säkerhetspolicyn. Jag har därför aldrig registrerat mig, fastän jag betalt avgiften till Rötters vänner. Jag lämnar aldrig ut min email-adress via Internet utan att först veta hur mottagaren hanterar denna.
 
För mig är det naturliga att alla som skriver här också registrerar sig, vilket givetvis ska vara gratis. I annat fall minskar forumets attraktionskraft för nykomlingar. Men detta kräver då också att portalens ägare tydligt anger hur man ska hantera samtliga uppgifter de som registrerar sig, ger till portalinnehavaren.