Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-07-24
Anbytarforum
Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-07-24
Skrivet av: Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter) skrivet 2002-07-16, 12:52
Som nämnts tidigare så är det ju bra om man 'svarar sig själv' under en gammal efterlysning som man fått besvarad från annat håll - det är ju ett sätt att undvika att någon till äventyrs försöker finna svar på något som inte längre är aktuellt.. Ett annat lämpligt förfarande då man har en efterlysning (obesvarad) som inte längre är aktuell, alternativt visat sig felplacerad/felformulerad är att skicka ett mail till mig att man önskar frågan bortplockad.. -Så länge den inte genererat några svar och frågan bara är en ren efterlysning (dvs inte innehåller antavlor/fakta som kan vara av intresse i forumet) så plockar jag regelbundet bort sådant när folk ber om det..
Visst kan man sedan önska att vi kunde få till en kronologisk sortering av alla efterlysningar, så de mest aktuella 'prioriteras' - men för det första lär det kräva stora arbetsinsatser och för det andra så motverkar det ju syftet en smula (även gamla efterlysningar skall ju synas och kunna få svar) - så någon generell bortplockning efter en tid kommer inte att bli aktuell.
Kan lika gärna säga något även här om det här med dubbleringar.. Det är helt klart bättre att man gör ett nytt inlägg i sin tidigare efterlysning då det gått ett bra tag utan respons, än att man lägger in flera nya.. -På så vis håller vi dessutom ned antalet efterlysningar. Då kan man ju även passa på att tillföra nya fakta i frågan.. Och som sagt, vill man ha frågan någon helt annanstans så kan man få den flyttad, men ännu bättre (och enklare för mig) är att den raderas så man får ställa den på nytt själv; på så vis dyker den ju också upp i senaste dygn/vecka på nytt - något som alltid brukar vara populärt..
Sedan kommer nog antalet inlägg under det svåröverskådliga 'Efterlysningar' att minska i takt med att jag inför bättre instruktioner och anvisningar för detta: se nu t.ex under Hälsingland och Östergötland - där har komplettering/ändring skett så att det som går verkligen skall styras till avdelningen 'Socknar' istället..