NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-09-03

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-09-03
Skrivet av: Stefan Simander skrivet 2005-09-02, 21:47
En kommentar till Ted och Ingrids tankar om 70-årsregelns betydelse och Anbytarforums nödvändighet för ens forskning.
 
Ingetdera är avgörande, men inget forum har betytt så mycket för mig, och förmodligen de flesta släktforskare som kommit i kontakt med Rötter. Det är en suverän källa till kunskap, utbyte av släkt och kontakt med andra forskare.
 
Det finns naturligtvis forskare som inte varit inne här och som presterat helt suveräna forskningar också, men de och vi har då missat massor!
 
Men nu rör ju diskussionen oss som söker oss hit.
Den rör ju just nu förändringar av vissa aspekter av Anbytarforum, inte alla andra delar av det, och absolut inte dess fortsatta existens förstås!!!
 
Nej, det är inte någons personliga sidor att bestämma över. Tvärtom! Men det är majoriteten av medlemmarna i förbundet och då helst de som använder Anbytarforum, som bör vara med och utforma forumet tillsammans med de ansvariga, som är satta att förvalta och utveckla medlemmarnas önskningar, behov och rättigheter och skyldigheter!
 
Ted och Inger kanske har en annan uppfattning en mig, att det är nödvändigt och/eller önskvärt med de föreslagna förändringarna, kanske en majoritetens uppfattning.
 
Men jag tycker inte så, och inte de flesta som yttrar sig här, enligt mina möjligen färgade ögon. Tills dess att en majoritet eller en tydlig lag visat på motsatsen förbehåller jag mig, och alla andra, rätten att fritt diskutera ämnet för att låta forumet behålla det som är/var? bra!