NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-08-30

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-08-30
Skrivet av: Ingrid Wikberg (Inkan) skrivet 2005-08-30, 15:40
Hej alla glada  
Vad menar Du Micha?l med indignerade utrop om etik hit och moral dit. ?    
 
Jag har då inte sett det Du har sett...  
Men inte sjutton är det så fel på etik och moral?
 
Jag tycker det är bara bra att man stannar upp och frågar sig varför allt ska läggas ut här?
 
Det är nog lite skillnad på tryckta böcker och tidningar som man själv väljer att köpa. Och jag själv har ju ej alltid en självklar rätt att trycka, mångfaldiga andras uppgifter från deras böcker och tidningar. Massor av text har copyright skydd.  Sedan är det ju inte just jag och jagets familjs uppgifter som det handlar om. Det är andras.
 
Alla offentliga handlingar ligger inte ute på nätet: man får faktiskt begära att få ta del av dem. Finns känsliga uppgifter med i handlingar, som KAN vara till men ( alltså ej ÄR till men), så kan delar bli sekretessbelagda.  Detta vet jag av egen erfarenhet genom mitt yrke som utredare och handläggare samt beslutsfattare.
 
Och dessa CD-skivor som nämns kan man ju även köpa själv och läsa hemma. Det var väl syftet med dessa utgivningar. Annars kunde väl förbundet ha lagt ut all data här med öppen tillgång för alla på en gång -i stället för att en del köper och lägger ut det till andra....
Då får ju förbundet också in pengar -vilket så väl behövs till olika utgifter. Allt behöver ju inte jämt vara helt gratis ( för en del).  
 
Mvh,
Inkan