NULL Skriv ut sidan - Plymouthbröder i Sverige före 1960

Anbytarforum

Titel: Plymouthbröder i Sverige före 1960
Skrivet av: Inger Johansson skrivet 2007-03-11, 08:50
Hej Göte.
Datorer vet jag inte om dom har. Men jag har upplevt att ungarna är ganska bevandrade i barnprogram på tv o ev datorer. Är visserligen ca 20 år sedan jag upplevde en händelse som kom mig att undra.
Sedan har jag upplevt en familj i samhället och sekten som har eller haft katt. Flickan sökte med ljus o lykta för den var försvunnen.
Även frågat en äldre medlem om djur i allmänhet. Fick då till svar att de är ute o åker ganska mycket o har svårt att ta hand om djur. Hon hälsar alltid på min hund när vi träffas.
Preventivmedel vet jag inte om de använder. Men under det sista årtiondet verkar det som de begränsat barnantalet på något vis.
Så det finns nog lite olika syn på det hela. Och mycket låter väl värre än de är.
De som råkar mest illa ut är väl ev. barn som inte tror riktigt lika som föräldrar eller medlemmar som börjar o tvivla. Dessa barn blir ju till slut utslängda från familjen. Vuxna medlemmar som börja tvivla blir lite smått förföljda för o få dem o komma tillbaka.
Det är väl där som det värsta är.
Roligt o höra att det finns så mycket intresse för denna sekt.
Väntar bara på att någon mer som varit med om någon händelse tidigare i sektens fotspår särskilt före 60.talet ska dyka upp.
Hälsning Inger