NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2009-06-06

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2009-06-06
Skrivet av: Christian Andersson skrivet 2007-01-08, 11:32
Hej Carl.
 
Det var intressanta synpunkter du kommer med.
 
Nu har jag bara tittat på Sveriges Befolkning 1900 men ställer mig lite frågande?
 
Du skriver visserligen av CD bara kan vara till hjälp om man vill bygga upp statistik. Menar du att man kan exportera de uppgifter man får fram via den begränsade statistikfunktion som finns i programmet för vidare databehandling? Jag kan inte hitta en rad om detta i vare sig jag trycker på OM-knappen eller ?-tecknet  i statistikfunktionen. Det verkar inte ens gå att skriva ut statistiken till vare sig skrivare eller fil. Är det så att man manuellt måste överföra den information man får ut från databasen? Det vill säga skriva av statistikresultatet?
 
Vad jag har förstått så är det endast sökresultatet jag kan få fram statistiska uppgifter om. Jag har några frågor:
 
1. Hur bär jag mig åt för att överföra sökresultatet till en teckenseparerad fil? Gärna direkt till Excel?
 
2. När jag söker på Sverige som födelseland får jag inte en enda träff. Bugg i programmet? Hur bär jag mig åt för att få fram statistik för denna grupp?
 
3. Hur bär jag mig åt för att få med alla personer i databasen som är bosatta i Sverige? Genom att markera alla län eller landskap när jag söker?  
 
4. Hur gör jag för att få sökresultat fördelat på landskap?
 
Mvh Christian