NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-14
Skrivet av: Stefan Simander skrivet 2007-04-11, 03:48
Jag är fullständigt i avsaknad av upplevelser av andar och liknande övernaturliga fenomen och har svårt att tro på sådana, annat än som personliga upplevelser och tankespratt som drabbar oss alla när vi är trötta eller anstränger oss intensivt.
 
Men däremot träffade jag i början av mitt släktforskande på biblioteket i Uppsala på en kvinna som påstod att hennes letande i kyrkböckerna bara var ett komplement till hennes riktiga släktforskning som skedde på Spiritisternas sammankomster! Hon tyckte att jag skulle komma på ett av deras möten, men dels var jag alltför skeptisk och dels hade jag inte tid att slita mig ifrån kyrkböckerna som jag studerade som en besatt! Kanske en miss?  
Däremot så framstår ju de man forskar om som mera levande för en, medan man håller på och man kan få upp fantasibilder om hur det kan ha gestaltat sig.
 
Sedan har jag på Landsarkivet här i Uppsala träffat en kvinna som berättade att hon upplevde sig ha fått kontakt med en släkting i drömmar och på andra andliga sätt, så starkt att hon blev tvungen att forska om hennes tragiska liv, med målsättning att ge ut en bok om detta så småning om!
 
Så visst påverkar våra fem sinnen och känslor hur vi reagerar och agerar i alla fall!  
För dem som dessutom upplever sig ha ett sjätte sinne, så blir väl livet intressantare och ännu mer innehållrikt antar jag, även om jag inte tillhör dem.