NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 28 juli, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 28 juli, 2015
Skrivet av: Lotta Malmstedt skrivet 2012-12-16, 22:11
Anton, jag kanske kan gå till Stadsarkivet i början på nästa år när jag ska tillbringa lite tid i Stockholm då, eller skriva dit om jag inte kan vänta. Allt är värt ett försök!  
 
Hans Olof,
 
Ja, DNA-test är ju naturligtvis en möjlighet, men det är väl otroligt dyrt! Jag har ännu inte börjat forska runt syskon till Henning och deras ev. ättlingar, men vet ju att han inte fick fler barn och att hans båda bröder dog som barn. Oskar fick två söner och de är båda i livet. Enda överlevande när Henning dog var, förutom Oskars barn, en syster och ett par systerbarn, alltså inga manliga syskons barn. Herman Anderssons övriga barn har jag inte börjat på än, men jag har mer tänkt tanken att ev. leta reda på levande släktingar och efterfråga muntliga berättelser eller fler/andra foton att jämföra. Det här handlar ju inte om annat än att min ex-man och fadern till min son nu på äldre dar känt ett behov av att hitta sina äkta rötter och att jag gärna skulle vilja hjälpa honom med det. Men vad jag vet så kostar väl DNA-tester flera tusen och det vet jag inte om det är värt för honom, faktiskt.  
 
Men igen - ju mer jag tittar på fotona ovan desto fler likheter ser jag. Också haka har ju släktskapstycke, men framförallt de sneda ögonen... Vi kanske aldrig får veta, men det skulle vara väldigt roligt att försöka så långt det går! Jag har ju i alla fall hittat hans biologiska farmor, Hedda Matilda och hennes familj. Alltid något!