NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-15

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-15
Skrivet av: Egon Bosved skrivet 2002-08-15, 13:16
Veckan 11 juli tom 17 juli placerades ca 25 inlägg under denna rubrik, de flesta hade någon beröring med kvalitet inom släktforskningen att göra. Enskilda medlemmar ville ta del av utredningen och fick så till sist.
 
Sedan förvisade Håkan diskussionen till en ny avdelning Kvalitet inom släktforskningen och all diskussion tvärdog!
 
Trist, tycker jag, som gjorde ett försök att hävda att det finns en kvalitetsaspekt även på datum. Jag gjorde ett inlägg i den nya avdelningen. Släktforskare samlar ju på en uppsjö av datum, född, döpt, konfimerad ... död, begravd, änka. Varför inte kolla mot en kalender? Mitt inlägg under den nya avdelningen har inte medfört någon reaktion alls under en låt vara varm semestermånad.  
 
Hur växlar man om från Håkans sidospår och hur når man för kvalitetsutredningen ansvariga? Kanske läser de inte RÖTTER eller vill inte ha synpunkter på sin utredning från enskilda? Måste det till remissvar från någon förening högt upp i hierarkin?  
 
Vem vill förklara för mig varför datum för händelser inte behöver omfattas av en kvalitetsgranskning?
 
mvh Egon