NULL Skriv ut sidan - Broberg

Anbytarforum

Titel: Broberg
Skrivet av: Magnus Fernström skrivet 2012-01-31, 05:11
Jag har stött på en Broberg som utredningsmässigt är lite besvärlig. Jag tror inte att han är resande, men han rörde sig i Södermanland vilket en del av de Brobergare som nämns här i tråden också verkar ha gjort, så jag chansar.
 
Den man jag söker information kring hette Göran Gustavsson-Broberg och anges vara född i 3/8 1788 i Forssa så vitt jag kan se. Han finns dock inte i födelsebocken här. Första gången jag har funnit honom i kyrkoböckerna är i Vadsbro AI:7, sida 93. Dit ska han ha flyttat till från just Forssa. Det finns inga utflyttningslängder för detta året men jag kollade igenom hela boken för husförhörslängder året han skulle ha flyttat ut, men fann honom inte där.  
 
Dels bildar han familj med Maria Jonsdotter som gick ikring på socknen, dels får han ett par barn med Maria Kristina Åberg som var dotter till salpetersjudare Fredrik Åberg (1783-1851).  
 
Vänligen flytta detta inlägg om det inte passar i resande-delen. Oavsett om det passar in här eller inte är jag dock intresserad av mer information kring denna Göran Broberg!
 
Tack på förhand.