NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 04 april, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 04 april, 2012
Skrivet av: Caroline Guntur skrivet 2011-07-08, 18:58
Tack Markus och Anders för svaren!
 
Jag gick igenom mycket av rullorna häromdagen utan att hitta någon Brinck! Förmodligen letar jag på fel ställen, men jag har då aldrig varit med om att en person är så här svår att hitta! Han dyker upp som från ingenstans, finns inte med i rullorna, och försvinner sedan helt. Det måste ju ändå finnas några spår efter honom förutom barnens födelsenotiser? Jag har inte ens hittat några husförhör! Finns det någon möjlighet att han tillhörde ett annat Kompani? Familjen bodde ju i Färingtofta innan de flyttade till Norra Rörum...kanske finns det ett spår där?  
Däremot hittade jag en Jacob Aborre i rullorna, som jag har för mig var dopvittne el liknande till några av barnen, så det verkar ju vara rätt ändå. Finns det några andra källor man skulle kunna kika i?
Det verkar väl troligt att Brinck är ett soldatnamn, så om han inte finns med i rullorna, hur ska jag då komma vidare? Var inte alla soldater nedskrivna? Förlåt om det är mycket frågor, men den här mystiska Magnus Brinck måste jag bara leta rätt på! Ju mer han undviker mig, desto mer spännande blir det!  
 
MvH
Caroline