NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 16 april, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 16 april, 2010
Skrivet av: Diana Holmberg skrivet 2009-11-26, 20:17
Hej!
Jag håller på att söka efter min farmor Karin Linnea född: 1901-08-15 och fått hjälp ang henne och hennes anor på forumet Barnens dag tidigare. Varför jag söker här är för att hon bodde i Gamlestade större delen av sitt liv. Jag vet att hon va född i Kristine församling. Hon gifte sig med min farfar Axel Valdermar Holmberg född:1901-04-27 i Lärje, Angereds församling. Men jag vet inte vilket år och var. De fick en son Arne 1920 som står registrerad i Örgryte församling. Sen vet jag att de flyttade till Gamlestaden och bodde i en 1:A på Artelerigatan. Där fick de 3 söner till vid namnen Rolf, Sten och Rune (min far). Kennet deras yngsta son föddes 1940 också i Gamlestaden men på en annan gata. Men nu har jag fått höra av min far och kusin att Karin födde också ett dödfött barn, en flicka. Undrar om det finns någon notering om detta. I så fall var hon begravdes någonstans, vilket år och om hon hade något namn. Antingen så skulle hon va född före deras son Arne eller så är det mellan sönerna Arne och Rolf 1920-24. Tackar på förhand/ Diana.