NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-01-21

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-01-21
Skrivet av: Bo Svensson skrivet 2007-01-18, 21:36
Att Arvid Horns farfarsfar hette Jöran Horn (enligt Wikipedia vars tillförlitlighet alltid måste ifrågasättas) verkar korrekt. Däremot återstår det FÖR DIG att bevisa att denne Jöran Horn var ingift i Bureätten. Att två personer heter Jöran i de tre olika adliga släkterna Horn, eller någon annan person som heter Horn är den som Johan Bur?us har som ingift i Bureätten, är ett annat lika rimligt alternativ.
 
Det är faktiskt du själv som har bevisbördan, inte jag, som vid kontroll finner att det du påstår om Wikipedia, i detta fall inte kan sägas bevisa något. Läser man uppgifterna där om Horn-släkterna (det finns tre adliga ätter Horn, och Horn av Kanckas, är bara en gren av en av dessa tre) blir bilden så motstridig att åtminstone jag starkt betvivlar sanningshalten i din PÅSTÅDDA koppling.  
 
Det borde inte vara svårare för dig än någon annan att forska ut vem denne så kände Arvid Horns farfars mor var. Jag bryr mig inte längre om detta, utan skriver bara dessa rader, för att förhindra att obevisade uppgifter sprids vidare. Gör du detta arbete om Arvid Horns farfarsmor via andra kanaler än Wikipedia och visa oss var du hittat uppgifterna så har du själv gjort ett konkret bidrag.