NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-01-11

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-01-11
Skrivet av: Marc Hernelind skrivet 2005-01-08, 21:10
Tack Öhman, då var jag inte ute på fel spår ,Michael Lehman Pillipos då säger att du var grön 1998 -1999 när Stenarna sattes upp jag kommer i håg att du skrev till min vän och 8 männing Carl Bäcklund omkr 96-97 om jag int minns och ville få svar om saker för bureätten vad du inte visste var att han och jag jobbat ihop i över 10 år då med bure frågor brev ledes  
så när jag säger jag har hålt på 23 år då borde kanse du inte läxa upp mej förrän du hållt på lite längre för de uppgifter du har kanske inte är rätt för urban sikesborg har gjort en bra utredning men inte på något sätt en #bibel för vad som är rätt ,två saker som jag upptäckt som inte stämmer överns med Johan bures Forskning är att Urban sikesborg skriver att Krönikeboken om Fale Bure ej hade någon upphovsman,vilket är fel Johan bureus uppgav sonen som han kallar Herse Bure för upphovsman till denna krönikebok som berättar om Fale Bures Bravader.Ett annat fel som sikesborg skrivit är att johan Bureus skrivit Att Nils Jackobsson var oäkta son,medan Johan bure sa att det berättades att Moses Nilsson själv hade sagt att hans far var oäkta son. men när det är en tredjehands Uppgift kan man ej säkerställa den källan de visste johan Bure skrev inte därför att han var oäkta utan han tog upp tredje  källan som en noterig inte som ett fastställande att så var det. jag har nu en hel del att göra och kommer att dra mej ur detta forum ett tag ,med en hälsning till Michael att Ulf forsell pensionerad runiolog känner inte till det du säger om selångerstenen Michael åtminnstone inte när jag skrev till honom sist,jag tänkte skriva nu igen andgånde ett annat ärende så får vi se om jag kan få mer info. mvh Marc