NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-30

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-30
Skrivet av: Leif Persson skrivet 2005-11-26, 12:17
Niclas, var läser du att jag slår fast något? (så nu är man listad också...) OK, Marc skriver ju så, men jag tar endast upp tråden att det kan vara den Bro gård i Bro socken som Per-Åke nämner och som i granndiskussionen under Abluna Mårtensdotter även Kaj (30 juni och 1 juli 2001) nämnde som dock mycket sannolikt att det kan vara den som åsyftas och varför det kan vara det. Men visst, inget är bevisat.
 
Det är inte heller fastslaget (bevisat) någonting om att Ebba Andersdotter verkligen hörde till den familjen Rålamb som ägde den gården, bara en tanke på att det kanske skulle kunna vara så... Men det är klart att ett förtydligande är på sin plats då alla kanske inte läser så noga, (eller skriver heller för den delen).  
 
Men var vore forskningen egentligen idag om inga gissningar fick testas eller tas upp någonstans? Jag anser att det är just det vi gör här, vi ser efter om det skulle kunna finnas någonsomhelst rimlighet i de påståenden som finns i fallet Siggo och hans äktenskap och det gör det ju tycker jag, åtminstone saker som pekar åt ett sånt håll... om än inget bevisat givetvis.  
 
Jag antar också (men vet inte) att det på den här tiden är ganska sällsynt att man gifte sig på ett ställe där man inte hade den minsta anknytningen (släktskap eller bekantskapskrets?) till?