NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-07-12

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-07-12
Skrivet av: Mårten Swärd skrivet 2007-07-11, 19:18
Nå, nu tänker jag göra något som jag har insett att fler behöver göra i denna tråd, nämligen att erkänna att jag har haft fel. Från att ha förespråkat att alla teorier bör kunna luftas här på forumet så måste jag nu sälla mig till den skara som anser att denna tråd bör stängas. Jag tänker också be om ursäkt för att jag gav en vass armbåge till vissa personer. Och Ulf, detta som kommer här nedan är inget personligt utan är egentligen mera tänkt som ett resonerande inlägg som förhoppningsvis kan få dig att försöka bevisa dina teorier på ett mera acceptabelt sätt.
 
Jag har följt varenda inlägg i denna tråd den senaste månaden och jag måste nog numera anse att denna tråd på intet vis har på ett släktforskarforum att göra. Visst är nytänkande teorier bra men ett seriöst forskningsarbete, hur nytänkande/banbrytande det än är, MÅSTE ändå kunna väga in de fakta som pekar emot den teori man försöker bevisa! Om man notoriskt bara föser undan andra forskaren konkreta bevis bara för att de inte passar in i sin egen uppmålade bild så är det inte forskning utan självbedrägeri, eller, beroende på motiv, kanske bara bedrägeri..
 
Jag tycker fortfarande inte att det är fel att försöka hitta bevis för att detta Bureslott har existerat men att göra det genom att inte ens reflektera över obekväma bevis om motsatsen är helt fel! Om man nu ska lägga fram bevis för teorier som går emot den etablerade uppfattningen så måste man SJÄLV vara den största kritikern till sitt arbete. Dessa teorier kommer ALDRIG NÅGONSIN att bli accepterade av en större skara om inte ALLA bevis (både för och emot) vägs in i arbetet.  
 
Så som debatten nu förs här så är det ren och skärt TRAMS, även fast jag måste erkänna att det är lite underhållande att läsa.. =)