NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-03-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-03-05
Skrivet av: Gunnar Uhr skrivet 2001-03-23, 17:01
Hej
 
Ledsen om jag besvärar er med några nybörjarfrågor.
 
Kan någon av er kanske kan hjälpa mig med någon av  
dessa två frågor:
1.
Jag fick följande e-post från Darold Lundgren i USA. Tror dock inte att han är besläktad med mig.
kan ni hjälpa honom ?
 
----- Vidarebefordrat meddelande från DARNANL@aol.com -----
Date: Wed, 14 Mar 2001 22:55:58 EST
From: DARNANL@aol.com
Reply-To: DARNANL@aol.com
Subject: Uhr family history
To: GUHR@hem.passagen.se
 
Hello!
     My name is Darold Lundgren   -  (e-mail DARNANL@aol.com).  I live in Omaha, Nebraska  USA.  I am working on some genealogy and looking for
descendants of perhaps some relatives of my ancestors.  My Great-grandfather, Swan Bloom (born 7 May 1843 in Frodinge Parish, Kalmar Lan) had 8  
brothers and sisters.  I have learned from The House of Emigration that his parents were the farmer Carl Uhr and Stina Gr. Persdotter from Almeklo.  I do not know where the name Bloom came from so am looking for any possible  
relatives named either Uhr or Bloom.  I received a list of people with those names from a friend in Stockholm and since you had an e-mail address, you are the first contact I have attempted to make.  Please let me know if your ancestors may have been related to Carl Uhr or if you know of any other people to whom I might write.                
Thank you,           Darold Lundgren
 
Nästa fråga:
 
Jag själv har knappt börjat med släktforskning men det verkar intressant och kul.
Min gammelmorfar var iochförsig smed men hette inte Uhr.
Min släkt lär komma från Närke (Ursta(?) socken eller liknande och farfar (Gustav Uhr)s farfar var husar. Känner ni till någonting om dessa Uhr:ar eller kan ge mig råd och tips ?
Min farmor hette visst Anna Mo(h?)lin ursprungligen och från kalmar vad jag vet.
 
Tack på förhand
 
 
Gunnar (i Bromma)