NULL Skriv ut sidan - Schagerström / Skagerström

Anbytarforum

Titel: Schagerström / Skagerström
Skrivet av: Marianne Silfverlåås skrivet 2015-09-11, 20:55
Hej Maud!
 
Jag förväntar mig inte att andra ska forska åt mig. Jag gör så gott jag kan. Jag har suttit i timmar med det som finns att Googla och de program som finns på mitt bibliotek och sökt. Du får gärna ringa och kolla på Torshälla bibliotek. Prata med Rolf som är chef där. Han vet att jag är där ofta. Jag vet inte varför det inte fungerar. Det var det meddelandet jag fick upp när jag sökte. Jag satt hela kvällen igår och läste Rötters kändisar/ Selma Lagerlöf, men kunde inte få ihop några ledtrådar från det som stod där. Jag har flera personer jag forskat om i detta släktträd som jag inte fått hjälp med från någon här, men just Schagerström verkar extra svårt av någon anledning. Jag forskar inte åt mig själv denna gång. Hjälper en vän.  
Jag vill inte skylla på att jag har dyslexi/ADHD/Aspergers varje gång jag får skäll men det måste jag tydligen. Det tar både längre tid och är mycket svårare för mig än för vanliga normala  Mina problem borde inte vara ett hinder för mig att släktforska. Ibland ser jag inte skogen för alla träden, kör fast och behöver hjälp. Jag kanske har missat något i reglerna?
Tack ändå, det var inte meningen att utnyttja forumet.
P.S. jag kör med rättstavningsprogram, ifall ingen tror mig ang. dyslexin.
Med vänlig hälsning
Marianne