NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 22.5.2001

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 22.5.2001
Skrivet av: Gudrun Wallengren skrivet 2001-05-18, 15:24
Jeg har fundet Anders Sandberg i Vær Sogn ved Horsens:
6. August var Anders Sandbergs barn af Mellerup til daaben kaldet Jens baaren af Jens Sundmands datter Edel paa ---gaard. Faddere vare Jens Larsen af Jouum(?) Thomas Bødker på Stenballegaard Rasmus Rasmussen Mads Jensens Hustru af Stenballe og Karen Søfrensen i ---  
 
Jeg har søgt i den pågældende kirkebog i årene omkring 1741, og igen omkring 1758, der er nok flere oplysninger.
 
I det sogn hvor Birket i Nordsjælland ligger er der ikke død nogen af navnet Anders Sandberg i 1758.
I Birket på Lolland ser det foreløbig ud som om der mangler kirkebøger fra ca 1744 til 1779. Jeg skal se på det igen.
Göran, jeg har adgang til Friis-Petersens skrift på Landsarkivet, men der mangler den årrække du har brugt. Der er et ældre værk om immatrikulerede ved Kbhs Universitet, af Birket-Smith. Det er det jeg har brugt. Jeg har aldrig set på Viggo Holms Samlinger, men vil gøre det.
 
Jeg skylder jer nok en forklaring på hvad Vestens Samlinger er - så I bedre selv kan bedømme hvor vigtig Ole Sandbergs fødselsdato er.  
 
- Universitetsbiblioteket i Lund synes at dække Danmark ret godt !
 
Venlig hilsen Gudrun