NULL Skriv ut sidan - Qvarnström / Kvarnström

Anbytarforum

Titel: Qvarnström / Kvarnström
Skrivet av: Marie Jeanna Loskär (Qvarnström) skrivet 2014-11-26, 02:45
Thomas Qvarnström,  
du undrade varför Artur Birger Qvarnström född 1898 (min pappa) är begravd i Brännkyrka församling. Det beror på att min farfar Anders Johan Qvarnström (hans far okänd, hette som modern Bostedt först, innan han genom  adoption fick namnet Qvarnström) köpte en familjegrav för all framtid i Brännkyrka. Där är farfar således begravd också, tillsammans med min  farmor Anna Vilhelmina Qvarnström samt min pappa Artur Birger Qvarnström och hans syster Sigrid Augusta Johanna Qvarnström (ogift). De övriga 8 syskonen är antingen begravda på andra håll tyvärr, några dog tidigt, några lär ha emigrerat.
Det finns flera slående likheter mellan min släkt och de du beskriver. Min farmor härstammar från Skog som sedan ingick i Lingbo, som hörde till Ockelbo!  
De olika Qvarnströms gravar ligger både tydligen i område C1 i Brännkyrka men såklart olika gravnummer. Ingen av de du nämner har jag hört talas om av min far. Men även om namnen  Anders, Johan och John förekommer hos oss så stämmer inte  årtalen.
Farfar adopterades ju av en Erik  Johan Qvarnström från Färnebo i Värmland! Vår släkt kanske är adopterad av den släkt du talar om (din släkt?!). Då är vi kanske släkt ändå!
 
 
 
(Meddelandet ändrat av Jeanna_q 2014-11-26 02:52)
 
(Meddelandet ändrat av Jeanna_q 2014-11-26 03:06)