NULL Skriv ut sidan - Otterström

Anbytarforum

Titel: Otterström
Skrivet av: Maria Winnem skrivet 2002-12-05, 17:21
Hej igen Hans
 
Jag vet tyvärr inte så mycket mer om Carls och Carolinas liv ännu. Försöker ta reda på om de hade fler barn än Kristina men hitills har jag inte fått fram något nytt. Fick fram släkterna Otterström och Björn för bara någon dag sedan.
 
Dock fick jag alldeleles nyss fram att Carl Pettersson var född 1805-05-01 i Gustaf Adolfs församling och dog 1882-12-01.
 
Jag har via familysearch luskat ut lite egen information om några Otterströms men jag skulle gärna vilja ha en bekräftelse på att de stämmer.
 
Jonas Otterströms föräldrar hette Nils Otterström f 1738-06-06 d 1790-12-06 och Anna Cajsa Thorsling f 1736.
 
Nils föräldrar hette Jonas Otterström f 1700 d 1760-08-31 och Brita Thorsdotter Dahlberg f 1702 d 1760-09-07.
 
Britas föräldrar hette Thor Olsson och Margareta Nilsdotter.
 
På familjen Björn har jag inte kommit längre än till Stina. Så det vore roligt att få veta mer om hennes anor och om du kan bekräfta ovanstående uppgifter. Vore ju synd om jag hamnat i en återvändsgränd.
 
Kan ju berätta om ett roligt sammanträffande också. Jag visade allt för pappa om vad jag har fått reda på om mammas farmors släkt och sa vem som gett mig uppgifterna. Pappa kände igen namnet Kagebeck. När han såg din adress var han helt säker. Din son Mats var nämligen bästa kompis med min farbror Mats Eklund under grundskolan.