NULL Skriv ut sidan - Norberg

Anbytarforum

Titel: Norberg
Skrivet av: Anst skrivet 2010-08-23, 10:11
Jättestort tack!
 
Jag ska bege mig till Biblioteket som är anslutet till Genline vad jag förstår. SVAR ska jag kika närmre på, det verkar väldigt användbart. Jag hittade ingen Petrus Norberg på 1890-skivan alls som kan stämma in, men du söker nog bättre än mig. Däremot hittade jag samma information om honom på annan webplats, att han är född just 1873 så det stämmer säkerligen. Jag forskar i en del av min familj jag tyvärr inte har någon tillgång att fråga någon levande något, så det har varit relativt knivigt för mig som ny och utan någon bra startinformation - men jag tycker jag har kommit en bra bit på vägen och pusselbitarna verkar falla på plats.
 
Om jag får besvära med en följdfråga - bara för att säkerställa det hela fick Svea Norberg f. 1903-11-29 i Anundsjö Ångermanland några barn och står det med vem? Isåfall vad hette barnen samt fadern?
 
Vad jag gissar mig till enligt hörsägen och hoppas är att det finns en John Norberg där, och jag antar att han är oäkta och att det inte finns någon information kring fadern. Denne John Norberg som jag söker är född 1932-11-28 i Anundsjö (han är avliden)
 
Efter att ha kikat i svar.ra så har jag funnit John Norbergs födsel i Anundsjö 1932, mamman är Svea Helena Norberg, och vad jag kan tyda från SCB boken är hon född 1910-01-28 - men jag hittar henne inte i dödboken eller någon annan information kring henne.
 
Så jag efterlyser information kring Svea Helena Norberg. Bifogar klippet från SCB när hon födde John Norberg.
http://norberg-stor.homelinux.com/John-norberg.jpg
 
 
Tack för all hjälp!
 
(Meddelandet ändrat av andreass 2010-08-23 10:13)
 
(Meddelandet ändrat av andreass 2010-08-23 10:15)
 
(Meddelandet ändrat av andreass 2010-08-23 10:30)
 
(Meddelandet ändrat av andreass 2010-08-23 13:38)