NULL Skriv ut sidan - Millberg

Anbytarforum

Titel: Millberg
Skrivet av: Mats Kjellström skrivet 2003-01-24, 14:45
Kära Lotta Nordin!
Tyvärr så kan jag inte veta allt i denna släkt, har bara släktforskat i 8 månader. Dom flesta uppgifterna jag har kommer helt och hållet från morfars släkt. Att allt inte stämmer i min forskning till 100 procent kan bero på att jag inte är helt klar och det är mycket tidsödande att leta fram bevis! Du påstår att vem som helst kan vara far till Clas Magnus Millberg? Men varför har det alltid sagts inom vår släkt att Ekeblad skulle vara släkt med oss? Verkar som du vill att få min morfars släkt att framstå som lögnare som fantiserar ihop detta?
Jag måste inte ha bevis för att dina släktingar råkar vara släkt med en viss person. Om någon säger sig vara släkt med någon så brukar det stämma. Det finns många som har oäkta människor i sin släkt och ibland så får man aldrig veta vem fadern eller modern är, men i detta fall så har Millbergarna haft kunskapen om den oäkta Clas Magnus fader...
Du skriver att det är helt okey att prästerna ändrade födelse församlingen. Verkar konstigt? Är man född i Strö sn. så är man väl inte född i Sunnersbergs kyrka?. Ganska inkonsekvent!
Ex. mitt namn Kjellström har prästerna ändrat i omgångar är det okey? Ibland stavade dom så här; Källström och i andra dokument så här Kjellström.
 
Om nu Clas Magnus Millberg var son till en annan i födelseboken som du antyder, varför har du Millberg släkten inte nämnt detta?
Allt blir så otroligt långsökt med din kritik.
 
Hur ska jag kunna bevisa dessa händelser som skedde för så länge sedan. Blir svårt att resa tillbaka i tiden.
 
Jag kan bara lite på min morfars släkt ord.
Om han nu hade skäl att ljuga så kommer jag aldrig att förstå varför?
 
Summan av detta blir att om det inte stämmer så är min morfars släkt lögnare...