NULL Skriv ut sidan - Millberg

Anbytarforum

Titel: Millberg
Skrivet av: Mats Kjellström skrivet 2003-01-24, 11:56
Lotta Nordin (Lotta) SKREV:
 
Mats uppger också att Claes Magnus fick en son Claes Julius 1850-08-21 i Strö som är Mats morfars morfar.  
Det finns inte något barn som heter så som föds i Strö eller Sunnersberg det aktuella datumet eller året.  
 
Anna uppger också i sitt brev att Claes Magnus fick en (yngre) bror Gustaf Vilhelm som blev präst i Mölndal. Mats uppger att det är Claes Julius som har en bror som heter Gustaf Vilhelm och blir präst i Mölndal. Det finns inte någon Gustaf Vilhelm född i Strö och son till Anders Millberg. .....
---------------------------
Hon påstår Clas Julius inte existerar?
Vad menar hon med detta?
 
Hon påstår Gustaf Vilhem inte existerar?
Vad menar hon med detta?
 
Hon måste (här stod ett par, numera raderade, kränkande uttryck..) att påstå att jag ljuger ang. dessa uppgifter...
 
LÄS HUSFÖRHÖRET JAG PUBLICERAT, JAG KAN IVARJEFALL SE ATT DOM EXISTERAR...
 
OM ni kollar noga så kan ni se att det står att Clas Magnus är född i Sunnersbergs Kyrka i husförhöret. Men i födelseboken så är han född i Strö kyrka. Konstigt?
Vilket bevisar att även Prästerna gjorde STORA fel.
Dessutom så är födelse datumet fel i husförhöret?
Prästerna tycker ni är trovärdiga som skrev dessa kyrkböcker men inte min släkt?
Alltså, prästernas uppgifter verkar vara mycket mer felaktiga än mina.  
 
Jag har bara använt mig av dom uppgifter som existerar.
Har inte hittat på eller förvrängt något hittils.
Felstavningar och ihopblandingar kan ha skett, ej med flit.
 
Dessutom; Clas Magnus son fick namnet Clas Julius vilket är identiskt med Grevens. Konstigt, men han fick EXAKT samma förnamn som Greve Clas Julius Ekeblad. Var det bara en slump eller ?
 
Dessutom; Greve Gustaf Piper, Mariedals Slott, hade flera medarbetare under sig, varför fick inte dom en gård gratis?
Var Clas Magnus så lysande att han fick en gård plus kosing & inte dom andra?  
 
Eftersom det finns så många täta kopplingar kring Millberg & Ekeblads släkten så tror jag fortfarande på Clas Julius Millberg version som min morfar kände till i intrikat detalj...