NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 25 januari, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 25 januari, 2012
Skrivet av: Karen Krusell skrivet 2011-09-17, 02:42
Karl Magnus Far & The Krusell Namn  
 
Har någon lyckats hitta mer information om Karl Magnus Krusells (1691-1779) föräldrar? Jag kan inte hitta Olof Krusell födelse register, militära poster eller hans föräldrar och deras historia (men min sökning är begränsad till online-resurser och jag är sitll lärande).  
 
Förlåt mina klumpiga svenska. Min stora-farföräldrar insisterade alla pratar engelska. Jag bara börjar lära sig svenska nu (om än långsamt, i min pensionering), är så med hjälp av Googles översättningstjänst.  
   
Jag är också en ättling till Karl Magnus Krusell och Märta Eleonora, via deras son Johan Georg och hans ättlingar> Fredrik Vilhelm> Eric Adolph> Lars Johan> och Johan Alfred, som emigrerade till Worcester, Massachusetts (USA) från Alingsås via Götborg circa 1892 . Jag är angelägen att få veta mer om mina faderliga förfäder och hoppas att göra det i tid för att dela den med min 88 åriga pappa, som är i dålig hälsa.  
 
Barbro, hur du upptäcker att denna linje Krusell namn kom från en av Kruse gårdar på Gotland?  
 
Är Olof samma, eller någon relation till, Olaus Nicolai Cruselius som deltog Uppsala universitet 1661 och ansökt om att bli kassör och / eller registrator för Åbo Akademi?  
 
Har någon här funna poster som bekräftar att Olof arbetat på Oxenstiernas dödsbo och blev sedan en sheriff?  
 
Har jag frågade för många frågor? ;-)  
 
Under tiden kan du acceptera min uppriktiga tacksamhet till alla som bidragit till inlägg om Krusell familjen. Denna webbplats har möjliggjort för mig att antingen hitta eller bekräfta mer information om våra förfäder än vad jag trodde möjligt. Vad en fascinerande historia vi alla har!
 
Karen Krusell