NULL Skriv ut sidan - Hasselgren

Anbytarforum

Titel: Hasselgren
Skrivet av: svante skrivet 2005-04-05, 13:07
Till Lotta Nordin
 
Nu har jag hittat det papper jag letade efter.
Förfrågan var daterad 2002-01 15. Husförhörslängden för starrkärrs församling börjar 1775. Drt finns ingen utflyttningslängd för 1772. enligt släktnamsregisytret för Västergötland före 1801 återfanns inga barn med namnet Anders Hasselgren född omkring 1755. Vi har även kontrollerat bouppteckningsregistret för Ale häradrätt, utan att påträffa någon med det efternamnetHseelgren samt släktnamnsregistret för västergötland före  1801 (Dödsbok, husförhörslämgder, vigsel flyttlängder utan resultat.Enligt inflyttningsläng för Norra Vings
församling(B2) inflyttade hustru Sara Lisa Lång född 1756 till skärv församling från Skara 1812.Hon Återfinns i husförhörslängder för skärv 1795-1813 (A1:1 sid 113 under printhaga. Enligt var Sara Lisa Lång , Gift med kronolänsman Lång i Växsjö och återflyttade 1813 till Skara. Hon återfinns ej vidare i Skara.Detta var dom uppgifter jag fick av Karin Edwall.Några andra uppgifter fick jag inte.bREVET DATERA 2002-03 20.
Dnr 156/02
1Jag ville veta Anders Johans föräldrar.
2 Uppgiter om Kronolänsman lång i Växsjö.
Jag har även skickat detta med mail. Skriver ändå in i anbytarforum ifall att mitt mail skulle komma på avägar
Hälsningar Svante