Anbytarforum

Metoder & hjälpmedel => Metodfrågor - Hur gör jag? => 14 - Juridiska spörsmål => Ämnet startat av: Roy Ernered skrivet 2020-09-02, 08:02

Titel: Jag är dödförklarad på MyHeritage!
Skrivet av: Roy Ernered skrivet 2020-09-02, 08:02
Igår (1/9) fick jag mail från MH att man hittat ny "smart match" åt mig. Den handlade om mig själv.         
Jag klickar mig fram till hemsidan ifråga, där familjevyn har försett mig med ett svart band över ena hörnet. Profilen förklarar att jag är avliden.
När jag ringer personen som registrerat mig blir hon helt förfärad för hon vet att jag lever och har inte skrivit in något annat. Hon tar fram samma vy som jag har på min skärm och där ser hon mig men utan band. Nu levande ska inte finnas där och medan vi samtalar dyker bandet efter några minuter upp också på hennes skärm.                   
Hur får vi bort felet? MyHeritages support fungerar bara för betalande medlemmar.      Och hur många har fått denna "smarta match"??
[size=78%] [/size]

Titel: SV: Jag är dödförklarad på MyHeritage!
Skrivet av: Ulla Lundell skrivet 2020-09-02, 10:43
Hej Roy


Hade själv funderat på att lägga ut lite av min släkt på MyHerritage men efter det du skrev så tappade jag helt lusten och intresset till det. Hoppas att du och andra får hjälp till att fixa till detta problem som man ser kan ställa till det ordentligt.


Ulla