Anbytarforum
Särskilda ämnen & övrigt => Övriga ämnen => 46 Ordet är fritt om släktforskning => Ämnet startat av: Roland Palmquist skrivet 2004-08-02, 13:54
-
En svensk leverantör av utforskade anor utlovade god fångst om jag köpte ett helt paket från en speciell socken (prislappen var 1 000:- kr). Jag nappade men fick bara hälften av det som jag tolkade som utlovat (ena släkthalvan). Jag reklamerade leveransen men fick efter lång tid och först efter påstötning besked, att ett etiskt råd hade underkänt mitt klagomål. (Jag hade begärt att få hälften av pengarna tillbaka.) Är sådana här saker vanliga i den här branschen? Som nybörjare har man ju ingen erfarenhet att falla tillbaka på och kan man överklaga beslutet?
-
Det låter som ett fall för konsumentrådgivningen i din kommun (hoppas bara att den finns), för det låter väldigt oseriöst handlat av den firma/institution du blivit kund hos.
-
Vilken leverantör rör det sig om?