NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 04 februari, 2007

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 04 februari, 2007
Skrivet av: Christian Ståhl skrivet 2002-10-03, 21:20
Ok, tack igen.
Nu börjar bilden klarna något, var just lite förbryllad över Nils Olof kontra moder.. undrar vad som hände denna kvinna, för så som Lotta skriver bör det ju vara?
 
Den jag inte kan hitta och förstå (se även bilden högst upp) det är varför sönerna se nr 3 och 4, flyttat så unga, men inte den minsta sonen.  
Se bild på (var?) de flyttar.

(https://forum.rotter.se/discus/messages/44/33167.jpg)
 
Till forsterföräldrar? Men varför inte den minste?
 
Förövrigt kan jag nämna att jag nu hittat sonen Johan Peter, då han 1842 finns i infl.längd S:t Johannes i Norrköping, där står att han kommer från Dagsberg, men någon sådan utflyttning hittar jag inte. Hans efternamn är här Holmstedt (samma som ev. fadern).  
Nils (andra hustru) dog f.ö i feber.
Kanske dombok vore rätt källa att söka vidare i? Vet ni var man hittar sådan?
 
Men, gåtan är intressant, varför upphör alla dessa personer att existera i böckerna..? Hittar alltså min ff ff först 26 år senare i S:t Johannes. Undrar så vad som hände dess emellan..
 
Förövrigt 2: Det är sonen till Johan Peter (1865) som sedan när han blir båtsman i Kuddby som tilldelas efternamnet Ståhl, och han är min farfars far.
 
MVH Christian Ståhl
 
Detta inlägg flyttades den 3 februari 2010 från Läshjälp, Östergötland, Möjligen min farfars farfars far..?
Magnus Hjärtström, moderator