NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-16

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-16
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2002-08-16, 12:45
Roger får väl själv svara på vad han avsåg med sina ord om knivstick, men jag misstänker att han tänkte på de inlägg som jag lite försiktigare kallade för nålstick, alltså de inledande inläggen här (som ursprungligen gjordes i diskussionen Övriga ämnen: SwedGenTour 2002), särskilt det första.
 
Som jag tidigare sagt så dyker den debatten upp på den ena diskussionssidan efter den andra här i Anbytarforum, i diskussioner som startats för att handla om annat. Dessutom så har hacka-på-Ted-kampanjen varit ett stående inslag i förberedelserna inför Släktforskarförbundets riksstämma de senaste åren. Och nu drar det ihop sig till stämma igen...
 
En del inlägg görs av välkända personer på den gamla ledningens sida, men det hör också till reglerna för denna debatt att det dyker upp mycket engagerade personer som ingen har hört talas om tidigare. Helmfrid Carlsson skrattar alla bara åt numera, men låt oss jämföra det inledande inlägget på denna sida med Helmfrids inlägg här (http://forum.genealogi.se/index.php?topic=133531):
 
Helmfrid Carlsson: Jag har aldrig någonstans läst så sopiga veckobrev som ordföranden skriver.
Marianne Nilsson: Man läser de där resebreven från förbundsordföranden...
 
HC: ...den självgode potentaten T Rosvall och hans gelikar.
MN: ...förbundsordföranden och hans resekompisar... och ...ordföranden och en liten grupp polare ska åka runt och glassa...
 
HC: Jag anser att ett snabbt nyval borde vara på tapeten.
MN: Jag tycker att ombuden ska kräva en detaljerad redovisning av alla kostnader för den här resan nu på den kommande stämman, även om det är förra årets verksamhet som ska granskas då.
 
Som sagt, stämman med ordförandeval närmar sig...