NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-16

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-16
Skrivet av: Roger Johansson skrivet 2002-08-15, 15:48
*suck*
 
Jag är NY medlem, har ALDRIG varit på ngt årsmöte i ng geneaologisk organisation och har INTE kommit särskilt långt i min forskning.  
 
Får jag kanske ändå komma med ett par ord?
 
Jag har gedigen föreingshistoria och kan nu bara ledset konstatera att samma konflikter som finns i andra organisationer finns också inom denna världen, samma revirpinkande och samma maktbegär.
 
Är det någon av er som retar er på än det ena, än det andra den eller den gör som faktiskt tänker på vilket intryck er attityd gör på dem/oss som är nya? Är det någon av er som tänker på vad ERA attityder gör för att hjälpa oss forskare på hemmaplan som ni skriver i era inlägg i denna diskussion t.ex?
 
JAG började forska för att jag ville finna NU levande släktingar, helst i USA. Denna vilja tror jag förenar mig med många andra. Om Swedgentour kan hjälpa till i detta ärende så tycker jag det är bara bra.
 
Om nästa resa går till Timbuktu (där jag inte har så många släktingar mig veterligen) så kommer jag med glädje ta del av de historier om folk där som nu hittat nya släktingar.
 
På ett halvår har jag lagt ut lite drygt 2000 kronor på släktforskning, medlemsavgiften i föreningar uppgår till ca 10% av den kostnaden. De pengarna tänker jag inte orera om, jag litar på de som styr släktforskarorganisationerna.
 
Så...jag antar att det jag vill säga är att det inte gynnar NÅGON att alltid använda varje chans till att sticka kniven i någon. Det sår bara splittring och det värsta med att ni ständigt för denna kamp inför öppen ridå är att NI precis som ALLA ANDRA SURBURKAR I OLIKA ORGANISATIONER föder upp nya generationer in i gamla motsättningar!