NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-10-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-10-10
Skrivet av: Eva Dahlberg skrivet 2007-03-30, 08:15
Hej Tage, jag sparar brevet som skapas när jag trycker på SS-5 i kolumnen Tools som ett worddokument (markerar allt och kopierar in i ett worddokument), lägger in texten om Visa-kortet (nummer och date of expiry) och min adress, skriver ut dokumentet, skriver under det och skickar in det.  
 
Är det SS-5 du vill köpa (för att se att det är rätt person som hittats i SSDI genom att få ut ansökan och därigenom föräldrarna) så kan du inte göra en online-beställning genom Rootsweb eller Ancestry, du måste trycka på SS-5 letter (inte på Order record), och skriva ut ett brev.  
 
Texten om Visakortet kan du ju också skriva på för hand på utskriften.  
 
Hälsningar,
Eva
 
PS. det är alltså inte dödsattesten du beställer här, och dödsattest ger inte nödvändigtvis någon uppgift om föräldrarna. I det här fallet så saknas ju uppgift om vart sista utbetalning skickades, utan det står bara att han ansökte i delstaten Ohio dvs troligen bodde där då, så man vet inte var han bodde i slutet av sitt liv. Ytterligare ovanligt är att han anges död 1947 - det är ovanligt i SSDI med avlidna före 1960-talet eftersom datoriseringen påbörjades på 1960-talet.